Ιούνιος, 2024

now browsing by month

 

Συμμετοχή ομάδας ποδοσφαίρου αγοριών σε σχολικούς αγώνες

Η σχολική ομάδα ποδοσφαίρου των αγοριών του Γενικού Λυκείου Αιγείρας συμμετείχε όπως και κάθε άλλη χρονιά στους αγώνες του σχολικού πρωταθλήματος με 16 μαθητές από τις τρεις τάξεις του σχολείου μας. Συγκεκριμένα στις 16 Φεβρουαρίου 2024, η σχολική ομάδα ποδοσφαίρου υπό την καθοδήγηση του καθηγητή φυσικής αγωγής κ. Σπανού Γεώργιου μετακινήθηκε στη Πάτρα στο γήπεδο της Νίκης Προαστείου όπου αντιμετώπισε την σχολική ομάδα του 3ου ΓΕ.Λ. Πατρών. Με αυτό τον αγώνα ολοκλήρωσε τις αγωνιστικές της υποχρεώσεις στο σχολικό πρωτάθλημα. Αξίζουν συγχαρητήρια τόσο στο προπονητή κ. Σπανό Γεώργιο όσο και στους μαθητές για την προσπάθειά και την αγωνιστικότητά τους τη φετινή χρονιά.

Διδακτική επίσκεψη της Α΄ Λυκείου στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών

Στις 8 Φεβρουαρίου 2024, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ Λυκείου του Γενικού Λυκείου Αιγείρας πραγματοποίησαν διδακτική επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Πατρών στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας. Οι μαθητές αφού ξεναγήθηκαν στις αίθουσες του Αρχαιολογικού Μουσείου Πατρών και ενημερώθηκαν από τους υπευθύνους στη συνέχεια αναχώρησαν για περιήγηση σε σημεία ιστορικού ενδιαφέροντος της πόλης της Πάτρας.

Οι μαθητές της Β΄ Λυκείου «ψήθηκαν» … και έπλασαν με τα χέρια τους

Η Β΄ Τάξη του Γενικού Λυκείου Αιγείρας στο πλαίσιο υλοποίησης του πολιτιστικού προγράμματος με τίτλο «Ταξίδι στον υπέροχο κόσμο της πηλοπλαστικής» και αφού οι μαθητές ενημερώθηκαν από την υπεύθυνη του προγράμματος, την κ. Αργυροπούλου Μαρία, αμέσως εκδήλωσαν ενδιαφέρον συμμετοχής στο Τοπικό Θεματικό Δίκτυο με θέμα την κεραμική τέχνη.

Το Τοπικό Θεματικό Δίκτυο με τίτλο «Πλάθουμε με τα χέρια …Ψήνεσαι;» ιδρύθηκε δια του Υπευθύνου Πολιτιστικών Θεμάτων, με συντονιστικό φορέα – ιδρυτή τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας και συνεργαζόμενους φορείς τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας/Πολιτιστικά Θέματα, το  Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας (ΜΕΤ) του Πανεπιστημίου Πατρών, το Κέντρο Μελέτης Αρχαιολογικού Υλικού «ΚΕΡΑΜΟΣ» του Τμήματος Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Πατρών και την  Ένωση Εικαστικών Πάτρας. Στο Δίκτυο συμμετέχουν δεκατέσσερις (14) σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας.

Το Τοπικό Θεματικό Δίκτυο περιλαμβάνει δράσεις για εκπαιδευτικούς και για μαθητές. Μία από αυτές ήταν η επίσκεψη των μαθητών στο Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας (ΜΕΤ) του Πανεπιστημίου Πατρών και η συμμετοχή τους σε βιωματικό εργαστήριο κεραμικής.

Την Παρασκευή, 9 Ιανουαρίου 2024, οι μαθητές επισκέφθηκαν το Μουσείο Επιστημών και Τεχνολογίας με συνοδούς την κ. Αργυροπούλου Μαρία και την κ. Φάκου Κατερίνα.

Οι μαθητές της Β΄ Λυκείου στο ΜΕΤ

Αρχικά, οι μαθητές περιηγήθηκαν στη μόνιμη έκθεση του Μουσείου με τίτλο «Οι Τηλεπικοινωνίες στη ζωή μας». Η θεματική έκθεση παρουσιάζει τις ιδιαιτερότητες των τηλεπικοινωνιών και την εξέλιξή τους στον χρόνο. Στη συνέχεια, οι μαθητές δημιούργησαν κεραμικά έργα. Σε αίθουσα-εργαστήριο του Μουσείου, η κ. Κουγιά Νικούλα, Αρχαιολόγος-Διδάκτορας του Τμήματος Γεωλογίας του Πανεπιστημίου Πατρών μύησε τους μαθητές στην τέχνη της πηλοπλαστικής.

Η κ. Κουγιά καθοδηγεί τις μαθήτριες

Οι μαθητές γνώρισαν μικρά μυστικά κατασκευής έργων με πηλό, τα απαραίτητα εργαλεία και εξοπλισμό για ένα μαθητικό βιωματικό κεραμικό εργαστήριο και άρχισαν να πλάθουν με τη βοήθεια της κας Κουγιά και των εθελοντών-φοιτητών που έκαναν το κλίμα του βιωματικού εργαστηρίου ακόμα πιο οικείο. Σε μια ατμόσφαιρα όμορφης συνεργασίας οι μαθητές ξεδίπλωσαν το καλλιτεχνικό τους ταλέντο και δημιούργησαν διάφορα κεραμικά αντικείμενα.

Οι κεραμικές δημιουργίες των μαθητών της Β΄ Λυκείου παρέμειναν στον χώρο του Μουσείου προκειμένου να ψηθούν σε υψηλή θερμοκρασία και να αποκτήσουν ανθεκτικότητα. Όλα τα έργα των μαθητών θα παρουσιαστούν στην τελική εκδήλωση του Τοπικού Θεματικού Δικτύου για τον Εορτασμό της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων, τον Μάιο του 2024.

Οι μαθητικές δημιουργίες πηλοπλαστικής

Εκδηλώσεις για την Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος – Εορτασμός των Τριών Ιεραρχών

Το ΓΕ.Λ. Αιγείρας τίμησε την Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος – 27 Ιανουαρίου 2024. Κατόπιν εισήγησης της διευθύντριας του σχολείου και με τη σύμφωνη γνώμη του συλλόγου διδασκόντων αποφάσισε τη Δευτέρα 29 Ιανουαρίου 2024 να αφιερώσει 2 (δύο) διδακτικές ώρες για την Ημέρα Μνήμης του Ολοκαυτώματος προβάλλοντας στους μαθητές/τριες το ντοκυμαντέρ «Οι Εβραίοι της Θεσσαλονίκης».

Στις 30 Ιανουαρίου 2024, ημέρα που τιμάμε τους Τρεις Ιεράρχες μας, ο σύλλογος διδασκόντων κατόπιν εισήγησης της διευθύντριας του σχολείου κας Καραχάλιου Νίκης αποφάσισε και πραγματοποιήσε εκκλησιασμό όλων των μαθητών/τριών για τις δύο (2) πρώτες ώρες του σχολικού ωρολογίου προγράμματος και στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε εκδήλωση για την προσφορά των Τριών Ιεραρχών στα Γράμματα από τη θεολόγο του σχολείου μας κα. Καγιάφα Μαρία.

Ενημέρωση για τον επαγγελματικό προσανατολισμό

Την Παρασκευή 12 Ιανουαρίου 2024, κατόπιν έγκρισης εισόδου από τη διευθύντρια και το σύλλογο διδασκόντων του Γενικού Λυκείου Αιγείρας, επισκέφθηκε το σχολείο μας η κ. Πετράτου, υπεύθυνη Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, με σκοπό να ενημερώσει τους μαθητές και τις μαθήτριες των Α΄,Β΄ και Γ΄ τάξεων του σχολείου μας για θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού.

Πενθήμερη εκπαιδευτική εκδρομή σε Ιωάννινα – Θεσσαλονίκη

Στις 5 Φεβρουαρίου 2024 πραγματοποιήθηκε η πενθήμερη (5 Φεβρουαρίου 2024 – 9 Φεβρουαρίου 2024) εκπαιδευτική εκδρομή των μαθητών και μαθητριών της Γ΄ Λυκείου με προορισμό τα Ιωάννινα, την Έδεσσα και τη Θεσσαλονίκη. Συνοδοί καθηγητές στης εκπαιδευτικής εκδρομής ήταν ο κ. Σπανός Γεώργιος ΠΕ11 και η κα. Καγιάφα Μαρία ΠΕ01.

Διδακτική επίσκεψη της Β΄ Λυκείου στη Πάτρα

Στις 19 Δεκεμβρίου 2023 πραγματοποιήθηκε διδακτική επίσκεψη για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Β΄ τάξης του Γενικού Λυκείου Αιγείρας στην Πάτρα στο πλαίσιο του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας. Συγκεκριμένα κατόπιν εισήγησης της διευθύντριας του σχολείου κας Καραχάλιου Νίκης προτάθηκε οι μαθητές και οι μαθήτριες να παρακολουθήσουν την ταινία «Η φόνισσα» που είναι βασισμένη στο ομώνυμο έργο του Αλέξανδρου Παπαδιαμάντη, απόσπασμα του οποίου περιλαμβάνεται στο σχολικό εγχειρίδιο των Κειμένων της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Β΄ Λυκείου. Στόχος της εκπαιδευτικής επίσκεψης ήταν η κατανόηση της θέσης της γυναίκας στην ελληνική κοινωνία των αρχών του 20ου αιώνα. Συνοδοί καθηγητές της διδακτικής επίσκεψης ήταν η διευθύντρια κα Καραχάλιου Νίκη ΠΕ02 και η κα. Χατζηδημητρίου Νικολίτσα ΠΕ02. 

Συμμετοχή σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα για το τηλεσκόπιο

Το σχολικό έτος 2023-2024, 14 μαθητές και μαθήτριες της Α΄ τάξης του Γενικού Λυκείου Αιγείρας συμμετείχαν, υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας κ. Μπιλάλη Ευφροσύνης ΠΕ04.01, στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο «Ανάπτυξη Σχολικού Δικτύου από Εκπαιδευτικά Τηλεσκόπια Κοσμικών Ακτίνων και Ανιχνευτές Αστροσωματιδιακής Φυσικής».

Συμμετοχή της Β΄ Λυκείου σε Δίκτυο σχολείων

Το σχολικό έτος 2023-2024 κατόπιν προσκλήσεως της διευθύντριας του σχολείου, ο σύλλογος διδασκόντων ενέκρινε τη συμμετοχή του σχολείου στο Δίκτυο σχολείων τα οποία θα συνεργαστούν για την υλοποίηση του 2ου Πανελλήνιου Μαθητικού Συνεδρίου με θεματικό άξονα: «Έλα να σου μιλήσω για τον τόπο μου». Σύμφωνα με το ενημερωτικό δελτίο του Πειραματικού Λυκείου του Πανεπιστημίου Πατρών και την ενημέρωση για τους στόχους της προτεινόμενης συμμετοχής και το περιεχόμενο της ερευνητικής εργασίας από συντονίστρια εκπαιδευτικό κα. Αργυροπούλου Μαρία ΠΕ02 αποφασίστηκε οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ Λυκείου να εκπονήσουν ερευνητική εργασία με τίτλο «Περιήγηση στην Αρχαία Αιγείρα» με το παραγόμενο αποτέλεσμα να παρουσιαστεί στο Συνέδριο που θα διεξαχθεί στο Πειραματικό Λύκειο του Πανεπιστημίου Πατρών τον Απρίλιο του 2024.

Συγχαρητήρια στα παιδιά της Β’ τάξης του Γενικού Λυκείου Αιγείρας που συμμετείχαν σήμερα στο 2ο Πανελλήνιο μαθητικό συνέδριο που διοργάνωσε το Πειραματικό Λύκειο Πανεπιστημίου Πατρών με τίτλο «Έλα να σου μιλήσω για τον τόπο μου» υπό την καθοδήγηση της φιλόλογου κ. Μαρίας Αργυροπούλου. Οι μαθήτριες Αμαλία Αναστασοπούλου και Αγγελική Κουρή παρουσίασαν την εργασία της τάξης τους για την αρχαία Αιγείρα που βασίστηκε σε πηγές τους Ομήρου, του Ηροδότου και του Παυσανία και σε αρχαιολογικά δεδομένα για την περιοχή μας. Στο δίκτυο του συνεδρίου συμμετείχαν 394 σχολεία από όλη την Ελλάδα.

Προγράμματα Αγωγής Υγείας 2023-2024

Το σχολικό έτος 2023-2024 υλοποιήθηκε το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας με τίτλο: «Δίνω αίμα … Προσφέρω Ζωή», το οποίο εντάσσονταν στο Δίκτυο: «ΑΣΦΑΛΩΣ ΖΩ με ποιότητα ζωής». Το πρόγραμμα συντόνιζε η κα Παπαδοπούλου Παρασκευή ΠΕ03 με τη συμμετοχή της διευθύντριας του σχολείου κας Καραχάλιου Νίκης ΠΕ02. Η διάρκεια του προγράμματος ήταν από το Δεκέμβριο του 2023 έως και τον Απρίλιο του 2024 με τη συμμετοχή 15 μαθητών/τριών από τη Γ΄ Λυκείου.

  

error: Content is protected !!