Ιανουάριος, 2026
now browsing by month
Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2026
Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (SID) διοργανώνεται από το κοινό δίκτυο Insafe/INHOPE των Κέντρων Ασφαλούς Διαδικτύου στην Ευρώπη, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κάθε Φεβρουάριο για την προώθηση της ασφαλούς και θετικής χρήσης της ψηφιακής τεχνολογίας, ειδικά μεταξύ των παιδιών και των νέων. Κατά την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, εκατομμύρια άνθρωποι ενώνονται για να εμπνεύσουν θετικές αλλαγές στο διαδίκτυο, να ευαισθητοποιήσουν σε θέματα ασφάλειας στο διαδίκτυο και να συμμετάσχουν σε εκδηλώσεις και δραστηριότητες σε όλο τον κόσμο.
Όπως πάντα, η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου στοχεύει στη δημιουργία ενός ασφαλέστερου και ενός καλύτερου διαδικτύου, όπου όλοι έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν την τεχνολογία με υπευθυνότητα, σεβασμό, κριτική και δημιουργικότητα. Η εκστρατεία στοχεύει να προσεγγίσει παιδιά και νέους, γονείς και φροντιστές, δασκάλους, εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς λειτουργούς, καθώς και τη βιομηχανία, τους υπεύθυνους λήψης αποφάσεων και τους πολιτικούς, για να ενθαρρύνει όλους να παίξουν τον ρόλο τους στη δημιουργία ενός καλύτερου διαδικτύου. Γιορτάζοντας τη θετική δύναμη του διαδικτύου, το σύνθημα της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου «Μαζί για ένα καλύτερο Διαδίκτυο» ενθαρρύνει όλους να συμμετάσχουν στο κίνημα, να συμμετάσχουν και να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις δυνατότητες του διαδικτύου για να φέρει κοντά τους ανθρώπους.
Χάρτης Υποστηρικτών και τρόποι υποστήριξης SID 2026
Επίσκεψη του Γενικού Λυκείου Αιγείρας στην Προεδρική Φρουρά
Την Πέμπτη, 18 Δεκεμβρίου 2025 το σχολείο μας πραγματοποίησε διδακτική επίσκεψη στην Αθήνα προκειμένου να επισκεφθεί το Στρατόπεδο Οπλαρχηγού Γ. Τζαβέλα στο οποίο έχει την έδρα της η Προεδρική Φρουρά.
Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στον χώρο, να ενημερωθούν για την εκπαίδευση και τα καθήκοντα των Ευζώνων, να επισκεφθούν το ραφείο και το τσαρουχοποιείο και να γνωρίσουν την μακρόχρονη ιστορία της Προεδρικής Φρουράς. Τη συμμετοχή στην δράση αυτή, οργάνωσαν και υλοποίησαν η κ.Καραχαλιου Νίκη, Διευθύντρια του σχολείου, η κ. Φαναρίτη Μαρία και Αποστολοπούλου Σοφία, φιλόλογοι και η κ. Μπιλάλη Ευφροσύνη , φυσικός.




Οι μαθητές και οι μαθήτριες θαύμασαν τις παραδοσιακές στολές των ευζώνων, οι οποίες φτιάχνονται με προσοχή και μεράκι και έμαθαν και για τη διαδικασία κατασκευής τους, η οποία απαιτεί χρόνο και γνώση παραδοσιακών τεχνικών. Η παρουσίαση περιλάμβανε, επίσης, πληροφορίες για τα καθήκοντα των ευζώνων, όπως η διαφύλαξη των εθνικών συμβόλων και η εκπροσώπηση της χώρας σε επίσημες εκδηλώσεις εντός και εκτός Ελλάδος. Ενημερώθηκαν, επίσης, για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι στρατιώτες κατά τη διάρκεια τής υπηρεσίας τους, όπως η πειθαρχία και η αντοχή στην κόπωση.




Τέλος, παρακολούθησαν στον προαύλιο χώρο του στρατοπέδου μερικές από τις ασκήσεις των ευζώνων. Η εμπειρία αυτή τους προσέφερε μια βαθύτερη κατανόηση του ρόλου της Προεδρικής Φρουράς στην προστασία των θεσμών της Δημοκρατίας και της Ελευθερίας.
Εκδήλωση για την Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών
Τη Δευτέρα 1η Δεκεμβρίου 2025 η Ένωση Γυναικών Ελλάδας – Παράρτημα Αιγίου, η Δημοτική Επιτροπή Ισότητας Φύλων (Δ.Ε.Π.Ι.Σ.) Αιγιαλείας και το Συμβουλευτικό Κέντρο Γυναικών Δήμου Αιγιαλείας, πραγματοποιήσαν εκδήλωση στο Γενικό Λύκειο Αιγείρας με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για την Εξάλειψη της Βίας κατά των Γυναικών (25 Νοεμβρίου) με κεντρικό θέμα:
«Συντροφικές Σχέσεις των Εφήβων: Σεβασμός, Ελευθερία, Όχι στη Βία».
Η εκδήλωση περιλάμβανε στην προβολή ενός μικρού σχετικού βίντεο (διάρκειας 5-10 λεπτών) και ομιλίες από την ψυχολόγο, τη κοινωνική λειτουργό και τη νομικό του Συμβουλευτικού Κέντρου Γυναικών, ενώ ακολούθησε συζήτηση με το μαθητικό κοινό και τους εκπαιδευτικούς.




Στόχος της δράσης ήταν οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας, να ενημερωθούν και να ευαισθητοποιηθούν για τις μορφές βίας που μπορεί να εκδηλώνονται ως λεκτική, ψυχολογική, σωματική, διαδικτυακή βία κ.ά. και να μπορούν να αναγνωρίζουν την έμφυλη βία που μπορεί να κρύβεται πίσω από «κανονικές» σχέσεις (έλεγχος, ζήλια, εξαναγκασμός, διαδικτυακή παρενόχληση, ψυχολογική πίεση).
Μέσα από ένα ουσιαστικό και δημιουργικό διάλογο γύρω από τις συντροφικές σχέσεις των εφήβων, μαθητές και οι μαθήτριες ενημερώθηκαν για τον ρόλο του σεβασμού, της συναίνεσης, της ελευθερίας και της ισότητας στις σχέσεις τους και ότι σε περίπτωση που αντιμετωπίζουν έμφυλη βία μπορούν να απευθυνθούν στο Συμβουλευτικό Κέντρο Γυναικών.
Ευχαριστούμε πολύ για την υποστήριξη και την συνεργασία!
Συμμετοχή του Γενικού Λυκείου Αιγείρας στην Εθνική Συνάντηση Πολλαπλασιαστών Eurodesk Ελλάδας
Το Γενικό Λύκειο Αιγείρας είχε την τιμή να συμμετάσχει στην Εθνική Συνάντηση Πολλαπλασιαστών Eurodesk Ελλάδας, που πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα στις 13–15 Νοεμβρίου, συγκεντρώνοντας φορείς, οργανώσεις νεολαίας και εκπαιδευτικούς από όλη τη χώρα!
Με ιδιαίτερη χαρά ανταποκριθήκαμε στην πρόσκληση να παρουσιάσουμε την εκδήλωσή μας «Time to Move», που υλοποιήθηκε στις 17 Οκτωβρίου 2025, αναδεικνύοντας τον τρόπο με τον οποίο το σχολείο μας βοηθά τους μαθητές να γνωρίσουν τις ευρωπαϊκές ευκαιρίες και να καλλιεργήσουν ενεργή ευρωπαϊκή ταυτότητα.
Η παρουσίαση έγινε από τη Διευθύντρια κ. Νίκη Καραχάλιου και οι εντυπώσεις του κοινού για την εκδήλωση του σχολείου μας ήταν πολύ θετικές.



Ο εορτασμός των 35 χρόνων Eurodesk πρόσθεσε έναν ιδιαίτερο συμβολισμό στη συνάντηση. Ήταν μια στιγμή όχι μόνο γιορτής, αλλά και αναγνώρισης της μακροχρόνιας συνεισφοράς του Δικτύου στην ενδυνάμωση της νεολαίας στην Ευρώπη. Η παρουσία ομιλητών από διαφορετικούς φορείς, η παρουσία και ουσιαστική συμμετοχή των ανθρώπων του ΙΝΕΔΙΒΙΜ και η αναφορά στις ευκαιρίες που ανοίγονται μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων δημιούργησαν ένα πλαίσιο αισιοδοξίας και προοπτικής.






Η επίσκεψη στο Europa Experience αποτέλεσε μια επιπλέον ευκαιρία βιωματικής γνωριμίας με τον τρόπο λειτουργίας των ευρωπαϊκών θεσμών, ενισχύοντας το αίσθημα του ανήκειν στην ευρωπαϊκή οικογένεια και υπενθυμίζοντας τον κεντρικό ρόλο των νέων στη διαμόρφωση του αύριο.
Η συμμετοχή μας στη συνάντηση αποτέλεσε μια σπουδαία εμπειρία δικτύωσης, ανταλλαγής ιδεών και έμπνευσης για ακόμη πιο δημιουργικές δράσεις στο μέλλον!
Επίσκεψη του Γενικού Λυκείου Αιγείρας στην Έκθεση Παλιάς Φωτογραφίας Αμπελοκήπων
Πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2025, διδακτική επίσκεψη των μαθητών της Α΄ και Β΄ τάξης του σχολείου μας στη Μόνιμη Έκθεση Παλιάς Φωτογραφίας Αμπελοκήπων. Οι μαθητές ξεναγήθηκαν στην έκθεση και παρακολούθησαν ομαδικά σε προβολή παρουσίασης επιλεγμένες φωτογραφίες με ταυτόχρονη κατευθυνόμενη συζήτηση από εκπαιδευτικό με επιμόρφωση στη Μουσειολογία – Μουσιοπαιδαγωγική.






Σκοπός της διαδικασίας ήταν να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές τις συνθήκες ζωής στην ύπαιθρο την περίοδο 1910-1980.






Έτσι, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης και συζήτησης, είχαν την ευκαιρία να δουν τις αντίστοιχες εικόνες και…
- να συζητήσουν για την πληθυσμιακή κατάσταση των χωριών της περιοχής στις αρχές του 20ου αιώνα,
- να θυμηθούν τις μεγάλες στρατιωτικές περιπέτειες που έζησε η χώρα μας κατά τις πρώτες δεκαετίες του (βαλκανικοί πόλεμοι, Μικρασιατική καταστροφή),
- να μιλήσουν για τις αγροτικές και τις οικιακές εργασίες βιοπορισμού στην ύπαιθρο,
- να πληροφορηθούν για την εγκατάσταση του ηλεκτρικού ρεύματος και του συστήματος ύδρευσης και αποχέτευσης στα σπίτια τη δεκαετία του ’70,
- να συνειδητοποιήσουν το στενό σύνδεσμο της κοινωνίας με την εκκλησία, να δουν αποτυπωμένη στο χαρτί την κοινωνική υπεροχή των ηλικιωμένων και του ανδρικού φύλου,
- να παρατηρήσουν πώς αποτυπωνόταν η φτώχια και η σκληρή χειρωνακτική εργασία στις μορφές,
- να συνειδητοποιήσουν παρατηρώντας το «σεμνό» ντύσιμο και τις «σοβαρές» πόζες φωτογράφισης, τη διαφορετική – σε σχέση με τα σημερινά δεδομένα – θεώρηση της ευπρέπειας,
- να προβληματιστούν για το δημογραφικό αποτύπωμα στον τόπο μας του Β΄ Παγκοσμίου και του σκληρού εμφυλίου που ακολούθησε,
- να θυμηθούν ιστορίες των παππούδων τους για τη σχολική τους ζωή στα γυμνασιακά τους χρόνια,
- να μιλήσουν για τη μετανάστευση και την αστυφιλία και να προβληματιστούν εντέλει για τις αιτίες που οδήγησαν στην ερήμωση των ημιορεινών και ορεινών οικισμών καθώς και τις συνέπειες της.





Απώτερος στόχος της προσπάθειας αυτής είναι να αγαπήσουν οι νέοι την επαρχία και ως αυριανοί πολίτες να επιδιώξουν και να διεκδικήσουν την ενίσχυση της υπαίθρου.