Νοέμβριος, 2025

now browsing by month

 

Τιμώντας το Πολυτεχνείο

Η φετινή εκδήλωση για την επέτειο του Πολυτεχνείου στο σχολείο μας ολοκληρώθηκε με επιτυχία, τιμώντας με σεβασμό και υπευθυνότητα τους αγώνες των φοιτητών για Δημοκρατία και Ελευθερία. Μέσα από εικόνες, λόγο και μουσική και με την υποδειγματική συμμετοχή των μαθητών της Β΄ τάξης αναδείξαμε τα γεγονότα του Νοέμβρη του 1973 και θυμηθήκαμε τι σημαίνει ελευθερία, δικαιώματα και αγώνας.

Η εκδήλωση κατάφερε να μεταδώσει το ιστορικό μήνυμα της ημέρας και να υπενθυμίσει σε όλους μας τη σημασία της συμμετοχής, της αντίστασης και της διεκδίκησης θεμελιωδών δικαιωμάτων.

Το συνολικό αποτέλεσμα άφησε θετικές εντυπώσεις και ενίσχυσε το παιδαγωγικό νόημα της επετείου: η ιστορική μνήμη παραμένει ζωντανή μόνο όταν τη μεταφέρουμε και τη συνεχίζουμε με δημιουργικότητα, ευαισθησία και με τη δική μας «φωνή».

Μαθητικός Διαγωνισμός Πληροφορικής και Υπολογιστικής Σκέψης Bebras® 2025

Ο Διαγωνισμός Bebras® είναι μια ευχάριστη και ανταποδοτική πρόκληση και η συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών σε αυτόν βοηθάει στην εξοικείωσή τους με έννοιες και πρακτικές της Πληροφορικής. Συμμετέχοντας στον διαγωνισμό οι μαθητές και οι μαθήτριες καλούνται να λύσουν προβλήματα χρησιμοποιώντας ικανότητες λογικής και υπολογιστικής σκέψης, τις οποίες διαθέτουν ήδη.

 Στο διάστημα από 10 Νοεμβρίου έως 28 Νοεμβρίου 2025 στο σχολικό εργαστήριο Πληροφορικής υπό την επίβλεψη-οργάνωση του καθηγητή Πληροφορικής κ. Χαβαριώτη Γεώργιου, 50 μαθητές/τριες (21 από την Α΄ Λυκείου, 15 από την Β΄ Λυκείου, 14 από τη Γ’ Λυκείου) – περισσότεροι/ες από κάθε άλλη φορά – συμμετείχαν στο Μαθητικό Διαγωνισμό Πληροφορικής και Υπολογιστικής Σκέψης Bebras.

Ευχαριστούμε τους μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας για την συμμετοχή τους στο διαγωνισμό και τους ευχόμαστε καλά αποτελέσματα στη προσπάθειά τους.

Συμμετοχή του Γενικού Λυκείου Αιγείρας στην 14η Διεθνή Ημέρα Κοσμικής Ακτινοβολίας

Την Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2025, το σχολείο μας συμμετείχε στην 14η Διεθνή Ημέρα Κοσμικής Ακτινοβολίας, μια διεθνή εκδήλωση αφιερωμένη στη μελέτη της κοσμικής ακτινοβολίας, που συντονίζεται κάθε χρόνο από επιστημονικά κέντρα και ερευνητικά ιδρύματα σε όλο τον κόσμο.

Η ομάδα μΝΕΤ του σχολείου μας συνδέθηκε διαδικτυακά με την παρουσίαση της ομάδας μΝΕΤ του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) και παρακολούθησε τις εργασίες μαθητών και φοιτητών από σχολεία και πανεπιστήμια της Ιταλίας, της Κίνας και της Βουλγαρίας. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τον τρόπο με τον οποίο διαφορετικές ομάδες σε όλο τον κόσμο μελετούν τα ίδια φυσικά φαινόμενα, να ανταλλάξουν ιδέες και να έρθουν σε επαφή με τη διεθνή επιστημονική κοινότητα που ασχολείται με την κοσμική ακτινοβολία.

Η συμμετοχή του Γενικού Λυκείου Αιγείρας στο δίκτυο μΝΕΤ του ΕΑΠ ενισχύει τη συνεργασία του σχολείου με πανεπιστήμια και εκπαιδευτικά ιδρύματα, προάγοντας παράλληλα την ευρωπαϊκή διάσταση και ταυτότητα του σχολείου, μέσα από την επιστημονική έρευνα, τη συνεργασία και την καινοτομία.

Διαδικτυακό σεμινάριο «Ασφαλή χρήση του διαδικτύου»

Στις 23 Οκτωβρίου 2025 υλοποιήθηκε διαδικτυακό σεμινάριο με τίτλο «Ασφαλή χρήση του διαδικτύου για μαθητές Λυκείου» από το Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου το οποίο παρέχει ενημέρωση, βοήθεια και υποστήριξη στους μικρούς και μεγάλους χρήστες του διαδικτύου με την ανάπτυξη διακριτών δράσεων μέσω της ιστοσελίδας SaferInternet4Kids.gr

Το διαδικτυακό σεμινάριο οργανώθηκε από το καθηγητή Πληροφορικής του Γενικού Λυκείου Αιγείρας κ. Χαβαριώτη Γεώργιο, είχε διάρκεια μίας διδακτικής ώρας (10:00 – 10:45) και το παρακολούθησαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ Λυκείου και της Γ΄ Γυμνασίου στην αίθουσα εκδηλώσεων του Γενικού Λυκείου Αιγείρας.

Τα θέματα που αναλύθηκαν στους μαθητές από τους ομιλητές ήταν:

  • η τεχνητή νοημοσύνη
  • η ψηφιακή συναίνεση
  • η θετική διαδικτυακή αλληλεπίδραση
  • οι επαφές με αγνώστους
  • η εικόνα του σώματος στα κοινωνικά δίκτυα

Οι μαθητές και οι μαθήτριες παρακολούθησαν με ενδιαφέρον τη θεματολογία του σεμιναρίου, συμμετείχαν ενεργά στη διαδικτυακή τους επικοινωνία με τους εισηγητές εκφράζοντας τις απορίες τους και απαντώντας στα ερωτήματα που ετέθησαν κατά τη διάρκεια των ομιλιών. Αναθεώρησαν πρότερες αντιλήψεις που είχαν και επικαιροποίησαν τις γνώσεις τους  με όσα εισηγήθηκαν οι διοργανωτές του σεμιναρίου.

 

 

Ο εορτασμός της 28ης Οκτωβρίου 1940

Στις 27 Οκτωβρίου 2025 πραγματοποιήθηκε στο χώρο του σχολείου  εκδήλωση για τον εορτασμό της σημαίας και της εθνικής επετείου της 28ης Οκτωβρίου 1940. Στόχος της εκδήλωσης ήταν αφενός να παρουσιαστούν τα σημαντικά ιστορικά γεγονότα για την απώθηση των Ιταλών κατακτητών και αφετέρου να γίνει σύντομη αναφορά στην  τριπλή κατοχή της χώρας μας (από Γερμανούς, Ιταλούς και Βουλγάρους), που ακολούθησε.  

Επιχειρήθηκε να γίνει κατανοητό  από το ακροατήριο ότι  τούτη τη χώρα , που εμείς σήμερα τη χαιρόμαστε ελεύθερη,  την υπερασπίστηκαν με όποιο τρόπο μπορούσε ο καθένας, αμέτρητοι άνθρωποι, στρατιώτες και άμαχοι, επώνυμοι και ανώνυμοι: στρατιώτες που πολέμησαν στα  βουνά, Ηπειρώτισσες γυναίκες, εθελόντριες νοσοκόμες, εθελοντές Κύπριοι στρατιώτες, άνθρωποι που συνεισέφεραν οικονομικά υπέρ του αγώνα, γυναίκες της οργάνωσης «Η φανέλα του στρατιώτη», άνθρωποι κάθε ηλικίας που ανέπτυξαν  αντιστασιακή δράση κατά των κατοχικών δυνάμεων, διανοούμενοι και καλλιτέχνες, ακόμα και παιδιά της γειτονιάς, που τάχθηκαν στον αγώνα καταπολέμησης της πείνας από τη θέση του «σαλταδόρου».

Η εκδήλωση οργανώθηκε ως παρουσίαση, με αξιοποίηση επιλεγμένων φωτογραφιών από το πλούσιο φωτογραφικό αρχείο της εποχής και πλαισιώθηκε από ανάγνωση μαρτυριών και απαγγελία ποιημάτων.

Ακολούθησε της διαδικασίας ορισμού σημαιοφόρου και παραστατών και της απονομής Αριστείων και Βραβείων. Διήρκεσε μία ώρα και πολλοί από τους μαθητές του Γυμνασίου και του Λυκείου την παρακολούθησαν με προσοχή.

error: Content is protected !!